Hebben jullie de Terra producten van Albert Heijn al gezien? Dit is een nieuw eigen merk en bestaat volledig uit plantaardige producten. In deze blog vind je daar alles over 💚🌱
Dit najaar lanceerde Albert Heijn de Terra lijn. Deze lijn bevat zo'n 200 plantaardige producten: Plantaardige zuivel voor in de koffie, broodbeleg zoals hummus, groentespreads, plantaardige kaas en vleeswaren, alle plantaardige vleesvervangers, en ook producten zoals plantaardige mayonaise, margarine, borrelhappen en plantaardige garnalen 💚🌱
Met de Terra lijn hoopt Albert Heijn plantaardig eten makkelijk, lekker en betaalbaar te maken voor iedereen. En hiermee de verkoop van plantaardige eiwitten te verhogen. Nu is dat percentage 44%. Hun streven is om daar in 2025 50% en in 2030 60% van te maken. Als aanbeveling krijgen vaste klanten korting op het Terra-assortiment.
De verschuiving van het eten van dierlijke naar plantaardige eiwitten heet eiwittransitie. Albert Heijn wil hiermee bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn zegt hierover:
"Door voorop te lopen in de eiwittransitie en ons assortiment met plantaardige eiwitten uit te breiden, bieden we onze klanten de mogelijkheid om bewuste en duurzamere keuzes te maken. Met de introductie van eigen merk lijn AH Terra wordt plantaardig eten en drinken nog makkelijker. De producten zijn lekker, betaalbaar en van topkwaliteit. Voor iedere maaltijd is er een plantaardig alternatief beschikbaar; ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Als iedereen al een dag per week plantaardig eet, kan er een enorme stap worden gemaakt in de eiwittransitie” 💚🌱
Met de Terra lijn hoopt Albert Heijn plantaardig eten makkelijk, lekker en betaalbaar te maken voor iedereen. En hiermee de verkoop van plantaardige eiwitten te verhogen. Nu is dat percentage 44%. Hun streven is om daar in 2025 50% en in 2030 60% van te maken. Als aanbeveling krijgen vaste klanten korting op het Terra-assortiment.
De verschuiving van het eten van dierlijke naar plantaardige eiwitten heet eiwittransitie. Albert Heijn wil hiermee bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn zegt hierover:
"Door voorop te lopen in de eiwittransitie en ons assortiment met plantaardige eiwitten uit te breiden, bieden we onze klanten de mogelijkheid om bewuste en duurzamere keuzes te maken. Met de introductie van eigen merk lijn AH Terra wordt plantaardig eten en drinken nog makkelijker. De producten zijn lekker, betaalbaar en van topkwaliteit. Voor iedere maaltijd is er een plantaardig alternatief beschikbaar; ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Als iedereen al een dag per week plantaardig eet, kan er een enorme stap worden gemaakt in de eiwittransitie” 💚🌱
Ik vind de Terra lijn een mooi initiatief. Het maakt plantaardige producten herkenbaar. En het laat zien hoe je op een positieve en eenvoudige manier plantaardig kunt eten. Ook ben ik enthousiast over de nieuwe producten die Albert Heijn hiermee introduceert.
Mijn favoriete Terra producten op dit moment zijn de plantaardige rasp – als vervanger van mozzarella, de plantaardige plakken met tomaat en oregano – als vervanger van Italiaanse kaas en de plantaardige eiersalade op deze foto. Ik ben benieuwd met welke producten we nog meer kennis kunnen gaan maken 💚🌱